Det kan vel neppe sies ofte nok hvor viktig det er å trives på arbeidsplassen, og da gjelder det å trives både fysisk og psykisk.

Siden man for det meste sitter og jobber eller sitter i møter, gjelder det å ha komfortable stoler. Mange av dem finner du hos https://www.witre.no/no/wno/kontorstoler, og det er viktig at de kan justeres både i høyden og ryggen.

Det er smart å ha kontorpulter som kan justeres i høyden også, siden det kan være bra å stå og jobbe en stund som avveksling. Som prikken over i-en kan du også anskaffe en balanseplate å stå på. Det er godt for ryggen siden du stort sett hele tiden må være i bevegelse og bruke kjernemuskulaturen.

 

God ergonomi er en viktig del av et godt og givende arbeidsmiljø

Hvis man gruer seg til å gå på jobb grunnet utrivelige folk, blir det vanskelig å trives med seg selv. Så et godt psykisk arbeidsmiljø er helt avgjørende, og det vil også arbeides mer effektivt når alle har det fint på jobben.

 

Lys, farger og kontraster gjør noe med oss, men det er det ikke så mange som bryr seg om – NRK.no

 

Faktisk har også belysningen ganske mye å si for trivselen, så store vinduer er viktig for at så mye dagslys som mulig får slippe inn når det er muligheter for det. Ha skjermingen klar hvis solen står for sterkt på. Luftkvaliteten er også helt essensiell. Da gjelder det at ikke for mange mennesker oppholder seg på samme sted, luftkvaliteten avhenger nemlig av hvor mange som oppholder seg i rommet.

Hvis gulvet er belagt med tepper gjelder det å få dem støvsugd ofte. Mye skitt og støv vil ellers legge seg ned i teppet og gjøre arbeidsdagen krevende for allergikere.